اپل! تو برخلاف تبلیغ مشهور ۱۹۸۴، خودت یک دیکتاتور و برادر بزرگ هستی! طعنه اپیک گیمز به اپل با بازسازی تبلیغ مشهورش

اپل! تو برخلاف تبلیغ مشهور ۱۹۸۴، خودت یک دیکتاتور و برادر بزرگ هستی! طعنه اپیک گیمز به اپل با بازسازی تبلیغ مشهورش

ریدلی اسکات، کارگردان تبلیغ معروف ۱۹۸۴ اپل از بازسازی این تبلیغ توسط شرکت اپیک گیمز ناراضی است.

اپیک گیمز در ماه گذشته ویدیوی کوتاهی به تقلید از تبلیغ Apple Macintosh اپل ساخت و سیاست‌های دیکتاتورمابانه و انحصاری این شرکت را به تمسخر گرفت.

در این تبلیغ، اپیک گیمز خودش را قربانی و فردی که مورد ظلم و ستم قرار گرفته نشان می‌دهد و اپل در نقش یک دیکتاتور و برادر بزرگ ظاهر شده است.

در این ویدیو، همه تماشاچیان که در میان‌شان برخی از کارکترهای بازی‌های اپیگ گیمز از جمله فورتنایت قرار دارند؛ محو تماشای برادر بزرگ هستند تا اینکه یکی دیگر از شخصیت‌های بازی‌های اپیک گیمز وارد می‌شود و چکشی آهنین به سوی صفحه‌نمایش بزرگ و در واقع برادر بزرگ پرتاب می‌کند و به این دیکتاتوری خاتمه می‌دهد!

چند روز پیش خبر دادیم اپل اکانت اپیک گیمز را از روی اپل استور حذف کرده است اما در واقع کشمکش‌ها و جدال اپل با اپیک گیمز از ماه‌ها پیش آغاز شده و کار به دادگاه و صدور رای بر ضد اپیک گیمز و پیروی از قوانین اپ‌استور کشیده شد.

اپل در نقش برادر بزرگ

اپیک گیمز می‌گوید باید یک رقابت آزاد در میان توسعه‌دهنده‌گان وجود داشته باشد و با هشتگ‌های FreeFortnite# سعی کرده احساسات کاربران را برانگیخته کند. این شرکت توسعه‌دهنده و سازنده بازی‌های معروفی مانند فورتنایت، Battle Breakers و Infinity Blade مخالف کارمزد ۳۰ درصدی اپل از پرداخت درون برنامه‌ای این بازی‌ها است.

اپیک گیمز به دنبال گرفتن مجوز از دادگاه برای انتشار مستقل بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایش برای پلتفرم iOS است؛ بدون اینکه مجبور باشد قوانین زورگویانه اپ‌استور را رعایت کند و کارمزد بالایی به اپل بپردازد.

اپل در پاسخ می‌گوید برای ایمن نگه داشتن کاربران در فروشگاه اپ‌استور مجبور است قوانین سخت‌گیرانه‌ای را اعمال کند و تا کنون همه توسعه‌دهنده‌ها به این قوانین پایبند بودند. به گفته اپل، اپیک گیمز هم باید مانند دیگر توسعه‌دهنده‌ها این قوانین را رعایت و پیروی کند.

ویدیوی تبلیغاتی اپیک گیمز برای تمسخر اپل نیز با نام و هشتگ Nineteen Eighty-Fortnite در اینترنت منتشر شده است.

سایت IGN گفت‌وگویی با ریدلی اسکات درباره این تبلیغ داشته و نظرش را جویا شده است. اسکات می‌گوید: «من فکر می‌کنم این انیمیشن هولناک بود؛ این ایده هولناک بود و پیام آن «ehh» است.»

اسکات می‌گوید شرکت اپیک گیمز ایده او را به شکل کاملی تقلید کرده است ولی این شرکت می‌تواند با روش‌های بهتری و خیلی عادی‌تری درباره دموکراسی یا چیزهای قدرتمندتری صحبت کند.

در ادامه می‌توانید ویدیوی اپیک گیمز بر ضد اپل یا به نوعی تمسخر او را مشاهده کنید:

به نظر شما حق با اپل است یا اپیک گیمز؟ این ویدیو را توهین‌آمیز تلقی می‌کنید یا یک حرکت در راستای آزادی کاربران و توسعه‌دهنده‌ها؟

منبع