استارتاپ روسی با حذف کابل برق، یک تلویزیون کاملاً بی‌سیم معرفی کرد

استارتاپ روسی با حذف کابل برق، یک تلویزیون کاملاً بی‌سیم معرفی کرد

استارتاپ روسی «Reasonance» نمونه‌ اولیه تلویزیون بی‌سیم را در حاشیه ‌رویداد CES 2021 معرفی کرد که با حذف کابل برق، از سیستم انتقال و دریافت قدرت بی‌سیم بهره می‌برد.

تلویزیون‌ها در دهه‌های گذشته باریک‌تر و سبک‌تر شده‌اند و مصرف‌کنندگان می‌توانستند در هر مکانی به صورت ایستاده یا حالت‌های مختلف دیگر از آن‌ها استفاده کنند. در این بین وجود کابل‌های اتصال متفاوت، از جمله کابل برق در تلویزیون‌ها، علاوه بر ایجاد مزاحمت احساس ناخوشایندی برای افراد به وجود می‌آورد.

تلویزیون بی‌سیم معرفی شده توسط این استار‌تاپ، دوشاخه برق را حذف کرده و یک فرستنده الکتریکی مستقل و یک سیم پیچ گیرنده یکپارچه در تلویزیون قرار داده است. ‌سازندگان این تلویزیون عنوان کرده‌اند که با وجود هزینه‌ای کاملا مقرون به صرفه میزان بازدهی دستگاه ۹۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. این تکنولوژی معرفی شده می‌تواند نیروی خود را در فواصل حداکثر یک متر ارسال کند و حتی اگر سیم پیچ فرستنده و گیرنده کاملاً در یک راستا نباشند، می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

نمونه اولیه ارائه شده در CES 2021 دارای یک سیم پیچ گیرنده خارجی در پشت تلویزیون ۴۰ اینچی است. سیم پیچ فرستنده درست در زیر تلویزیون بر روی یک میز، به صورت عمود نسبت به تلویزیون تنظیم شده است و بنابر ادعای این استارتاپ می‌توان آن را داخل دیوار یا مبلمان قرار داد تا برای مصرف‌کنندگان مزاحمتی نداشته باشد. همچنین این تکنولوژی ۱۲۰ وات نیرو را با فرکانس ۲۰ تا ۱۲۰ کیلو هرتز در فاصله ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی متر) منتقل می‌کند.

ایده‌ی تلویزیون بی‌سیم قبل از این قرار بود توسط سامسونگ که بزرگترین تولید کننده‌ی تلویزیون محسوب می‌شود در CES سال گذشته معرفی شود اما بنا به دلایلی آماده نشد. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در آن زمان گزارش داد که «جونگ هی هان»، رئیس بخش «Visual Display» سامسونگ، کارایی ضعیف محصول را از دلایل آماده نبودن آن اعلام کرد.

استارتاپ Reasonance معتقد است محصول آن‌ها مشکلات مربوط به کارایی را تا حد زیادی برطرف کرده. همچنین این شرکت فناوری که در روسیه به ثبت رسیده، در ایالات متحده، اتحادیه اروپا، چین، هند، کانادا و کره جنوبی درخواست ثبت اختراع کرده است و در نظر دارد طیف وسیعی از کاربردهای بالقوه‌ای فراتر از تلویزیون، از لوازم خانگی و دوچرخه‌های برقی تا اتومبیل‌های برقی و جاده‌های هوشمند را به تولیدکنندگان موجود عرضه کند.