سایبرپانک ۲۰۷۷ در استیم ۷۹ درصد بازیکنان خود را از دست داده است

سایبرپانک ۲۰۷۷ در استیم ۷۹ درصد بازیکنان خود را از دست داده است

سایبرپانک ۲۰۷۷ در حالی طی کمتر از یک ماه با افت ۷۹ درصدی تعداد بازیکنان در استیم روبه‌رو شد که بازی ویچر ۳ این افت را پس از سه ماه تجربه کرد

اکنون تعداد افرادی که در فروشگاه دیجیتالی استیم یعنی بزرگ‌ترین بازار بازی‌ها روی پلتفرم PC مشغول تجربه‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ هستند، تنها ۲۱ درصد تعداد بازیکنان بازی در زمان عرضه است. این یعنی بازی Cyberpunk 2077 با افت ۷۹ درصدی در تعداد بازیکنان در استیم مواجه شد که واقعا عظیم به نظر می‌آید. ناامیدکننده بودن این آمار را هم زمانی بهتر می‌فهمیم که بدانیم سرعت از دست دادن بازیکن بازی Cyberpunk 2077 سه برابر سرعت از دست بازیکن بازی The Witcher 3: Wild Hunt شده است. سایبرپانک ۲۰۷۷ که در روز عرضه به بیشتر از یک میلیون بازیکن همزمان رسیده بود، حالا حدودا ۲۲۵ هزار بازیکن همزمان دارد.

بازی‌های تک‌نفره طبیعتا از لحاظ سرعت افت تعداد بازیکن نباید با بازی‌های آنلاین مقایسه شوند. ولی مقایسه‌ی این آمار برای سایبرپانک ۲۰۷۷ با برخی از بازی‌های تک‌نفره‌ی جهان‌باز دیگر و مخصوصا بازی بزرگ قبلی استودیو سی‌دی پراجکت رد نشان می‌دهد که چرا افت ۷۹ درصدی تعداد گیمرهای همزمان آن در استیم خبرساز شده است.

موتورسواری در سایبرپانک ۲۰۷۷

مقاله مرتبط

سازندگان بازی Cyberpunk 2077 پس از عرضه‌ی آن در شرایطی بد و غیرمنتظره با واکنش‌های تند، شکایت‌ها و حتی تصمیم سونی برای حذف اثر از فروشگاه دیجیتالی پلی استیشن مواجه شدند. اما شرکت سی‌دی پراجکت می‌گوید که نه‌تنها در دادگاه با تمام قوا از خود دفاع خواهد کرد، بلکه بازی روی همه‌ی پلتفرم‌ها با انتشار آپدیت‌های بعدی بهتر می‌شود. البته باید صبر کرد و دید که مثلا نسخه‌ی پلی استیشن ۴ بازی چه زمانی به استانداردهای حداقلی مدنظر سونی می‌رسد و به فروشگاه دیجیتالی پلی استیشن بازمی‌گردد. سازندگان فعلا قول انتشار دو آپدیت بزرگ در ماه‌های اول و دوم سال جاری میلادی را داده‌اند.

زومجی در بررسی بازی Cyberpunk 2077 به قلم افشین پیروزی به آن نمره‌ی ۸ از ۱۰ را داد و می‌نویسد:

بازی Cyberpunk 2077، از ابتدا هم اثری با بلندپروازی‌های خاص به‌نظر می‌رسید و خب راستش را بخواهید، برای اینکه بتواند واقعا به سطح ایده‌هایش برسد، هنوز هم جای کار دارد. چرا که نسخه منتشر‌شده از بازی، از یک طرف واقعا در سطح بسیار بالایی است؛ سایبرپانک داستان خیلی خوبی را به شکلی عالی روایت می‌کند و کاراکتر‌هایش آنقدر شخصیت‌پردازی درجه یکی دارند که تعامل با آن‌ها تا مدت‌ها از ذهن‌تان پاک نخواهد شد.

بااین‌حال وقتی به بحث گیم‌پلی بازی می‌رسیم، به همان میزان که می‌توان از سیستم‌های نقش آفرینی آن لذت برد، هوش مصنوعی ضعیف اثر لذت مبارزات بازی را خراب می‌کند و حتی کیفیت خوب هسته اصلی این بخش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین از حیث خلق یک تجربه جهان‌باز، بازی محدودیت‌هایی دارد که واقعا چند سالی از استاندارد‌های چنین آثاری عقب به‌نظر می‌رسند.

درنهایت یکی دیگر از مشکلات اساسی بازی هم ایراد‌های فنی آن است که گاهی در حد باگ‌های بصری هستند و گاهی هم واقعا تجربه بازیکن را خراب می‌کنند. با این تفاسیر، ساخته جدید سی‌دی پراجکت رد اثری با پتانسیل فوق‌العاده است که انگار عجولانه منتشر شده؛ پس پیشنهاد می‌کنم برای اینکه بتوانید واقعا از آن لذت ببرید، مدت بیش‌تری صبر کنید تا سازندگان با رفع این ایراد‌ها، بازی را خیلی بیشتر از الان به آن چیزی که پتانسیلش را دارد نزدیک کنند. اما اگر صبور نیستید و با مشکلات ذکر‌شده هم مسئله‌ای ندارید، سایبرپانک ۲۰۷۷ همین الان هم تجربه مناسبی است.