کادیلاک با ارائه گیربکس دستی، ماشین‌بازان حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد

کادیلاک با ارائه گیربکس دستی، ماشین‌بازان حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد

در زمان بسیار عجیب و غریبی در حال زندگی هستیم. در حال حاضر شما نمی‌توانید محصولات متنوعی از جمله شورلت کوروت تویوتا سوپرا و موستانگ شلبی GT500 را به صورت گیربکس دستی خریداری کنید و عملا می توان پایان عصر خودروهای اسپرت مجهز به گیربکس دنده دستی را اعلام کرد. با این وجود برند لوکس GM یعنی کادیلاک قرار است در آینده نزدیک مدل‌های CT4-V و CT5-V را به صورت دنده دستی عرضه کند.

کادیلاک

کادیلاک در آخرین بیانیه خود از تولید قطعات به صورت چاپ ۳ بعدی و گیربکس دنده دستی با عملکرد بسیار نرم و کم صدا صحبت کرده است. نسل جدید گیربکس‌های شرکت کادیلاک احتمالا مدل ارتقاء یافته فعلی ۶ سرعته ساخت شرکت Tremec باشند که در حال حاضر در دو مدل CTS-V و ATS-V مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدل ارتقاء یافته از پمپ روغن با جریان بالاتر بهره می‌برد تا نرمی زیادی را در حین تعویض دنده ها به ارمغان آورد. پیش از این گیربکس ۶ سرعته ساخت Tremec در نسل‌های قبلی دو مدل دوج واپیر و شلبی GT500 مورد استفاده قرار گرفته است.

باید دید که آیا کادیلاک با این تغییرات عملکرد گیربکس های دستی خود را در سال ۲۰۲۱ میلادی بهبود خواهد داد یا خیر؟

در حال حاضر گیربکس‌های CVT و دو کلاچه پرمصرف‌ترین مدل‌ها در دنیای خودروسازی به شمار می‌روند و تقریبا خودروی چینی را پیدا نخواهید کرد که مجهز به یکی از این دو گیربکس نباشد.

پیش از این خبرهایی مبنی بر توقف تولید مدل CT6-V منتشر شده بود. با این وجود به نظر می‌رسد آینده این مدل بسته به سرنوشت تجارت آمریکا و چین باشد. همچنین دو مدل CT4-V و CT5-V نیز به زودی توسط این شرکت عرضه خواهند شد.

کراس اوور تمام برقی و کانسپت EV، سورپرایز ویژه کادیلاک در دیترویت 2019
کراس اوور تمام برقی و کانسپت EV، سورپرایز ویژه کادیلاک در دیترویت ۲۰۱۹

کادیلاک به دنبال آن است تا با عرضه مدل‌های دنده دستی به نوعی خلأیی که خودروسازان لوکس آلمانی پس از عدم عرضه مدل‌های دنده دستی به وجود آورده‌اند را پر کند. در حال حاضر تنها سدان محور متحرک عقب مجهز به دنده دستی نسل جدید بی ام و M3 است که عرضه آن به سال آینده موکول شده است.